Tuesday, October 30, 2012

draga internetule, ideile cele mai bune vin sub dus.

azi m-a intrebat cineva de ce m-am apucat de yoga, cum a fost la workshopul de ieri, daca functioneaza, daca simt ceva :) - si asa mai departe.

ca raspuns la intrebarile de tipul asta, in general, arunc cateva vorbe-n vant fara prea mare convingere, in special pentru ca se aud multe despre yoga, cum delicat ar spune una dintre profele mele, si pentru ca lumea e un poloboc de prejudecati, as zice eu. de obicei spun ca yoga trebuie incercata si apoi, eventual discutata.

dar persoana care m-a intrebat azi mi-e foarte draga si as fi vrut sa-i povestesc multe si marunte, am petrecut cateva minute vorbind, minute in care desigur ca n-am apucat sa acopar nici un 5% din ceea ce simt si cred in legatura cu yoga, sau din ceea ce vreau de la yoga. un mail in care sa rezum tot ce am de zis e a fel de nedrept, de unde sa incep, cu ce sa termin, cat de schematica poate fi o schema si cat de scurt un rezumat? si-apoi, uneori disponibilitatea nu are prea mare legatura cu vointa. and so, this blog happened, to the benefit of many more, i hope :))

dar. e o treaba foarte intima, foarte a mea. si eu cred ca strici lucrurile vorbind despre ele. dar i can only hope ca daca ajunge cineva pe pagina asta, sa-i foloseasca. eu una n-am avut cum sa fac yoga multa vreme si pentru ca n-am reusit sa adun suficienta informatie despre yoga in romania si unde s-ar putea practica. pur si simplu n-am avut de la cine. 

acum, nu stiu daca mai exista vreun blog de yoga in romana cu exceptia celui al irenei si al lui george si sincer mi-e teama sa caut (ca tot vorbeam de prejudecati).

nu vreau sa ma pozitionez de la inceput foarte clar, in special pentru ca presimt ca blogul o sa o vireze ici-colo si spre alte lucruri in afara de yoga, dar ce e foarte important de retinut este ca:

 - sunt un profan, un amator. momentan, yoga pentru mine e un hobby.
 - i'm barely discovering, researching, practicing it. deci, departe de mine gandul sa fiu vreun parinte spiritual sau vreo autoritate in domeniu. sunt un fir de nisip pe-o plaja, sa fim cinstiti :)). pentru informatie reliable, dependable, pls feel free to use our friend google, our friend eliade and other such sources :))
 - blogul asta n-o sa se ia foarte in serios.
 - blogul asta va fi infuzat de un subiectivism frenetic. ura!
 - de asemenea, ma bazez pe discernamantul eventualilor cititori ca sa decanteze informatia prin propriul lor filtru rational si sa n-o ia nici la misto, nici intr-un serios plicticos.
 - daca l-ai citit, trebuie sa revii pentru mai mult pentru ca intentia e ca updateurile sa fie constante. si nu e drept sa ai informatii ciuntite ;)
 - blogul nu este exhaustiv. pentru o mai profunda intelegere a conceptelor explicate aici sau pentru o mai buna practica a pozitiilor e nevoie de studiu individual. panza de paianjen a informatiilor despre yoga este foarte loose si se sprijina pe o multime de repere. unele concepte / traduceri / idei sunt controversate si le veti gasi trunchiate sau sub alte denumiri, in functie de sursa consultata.

sa vedem.

No comments:

Post a Comment